Paměťové instituce – MŠMT ČR
Paměťové instituce – dotace MŠMT
MŠMT ČR zahájilo pokusné ověřování: Vzdělávací programy paměťových institucí do škol “, jehož cílem je ověřit vliv zážitkové pedagogiky na zvýšení kvality výuky společenskovědních předmětů na základních školách. V průběhu školního roku 2017/2018 se budou moci žáci vybraných základních škol zúčastnit vzdělávacích programů paměťových institucí.
Pokusné ověřování má za cíl zjistit využívání vzdělávacích programů muzeí a památníků (zážitkové pedagogiky a oživené historie) pro zlepšení výuky žáků základních škol (1. i 2. stupně). Vychází jak z doporučení mezinárodních organizací (OECD, UNESCO apod.), tak i z již relativně zavedené praxe paměťových institucí, které pomocí zážitkové pedagogiky a oživené historie žákům a studentům již dnes přibližují různá historická období prostřednictvím vzdělávacích programů.
Účastníci pokusného ověřování si vybírají některé ze vzdělávacích programů paměťových institucí, jejichž seznam byl sestaven MŠMT ve spolupráci s Ministerstvem kultury.
V rámci pokusného ověřování tohoto programu získala naše škola pro naše žáky finanční prostředky na exkurze s cílem zkvalitnění výuky dějepisu a jeho propojení s dalšími předměty.
Paměťové instituce
6B v Národním muzeu
V pátek jsme se byli podívat v historické budově národního muzea. Začali jsme v místnosti s ukázkou předmětů z Kazachšských stepí. Jurta se nám moc líbila, rozhodně na léto na zahradu.
1.C – „Paměťové instituce“ Národopisné muzeum
V úterý 1.10. jsme jeli s 1.H do Prahy, čekala nás první společná exkurze v rámci „Paměťových institucí“ do Národopisného muzea – Jak žili naši prapradědečkové a praprababičky.
6ABH a 3C v Národním technickém muzeu
Díky projektu Paměťové instituce se dnes čtyři třídy rozjely prozkoumat taje Národního technického muzea v Praze. Většina žáků vypadala, že by tam dokázala strávit celý den. Nejvíc nás nadchly velikánské lokomotivy.
2.C, 3.C – v Muzeu Bedřicha Smetany v Praze
V rámci projektu „paměťových institucí“ jsme v tomto pololetí vyrazili za hudbou. Navštívili jsme Muzeum Bedřicha Smetany a prožili si program „Kreslíme a posloucháme Vlatvu“. Nejprve jsme si prohlédli malé muzeum, kde asi největším kusem je klavír na který hrál přímo B.Smetana.
2.C, 3.C – „Paměťové instituce“ Zemědělské muzeum Praha
V úterý 4.prosince jsme jeli na exkurzi do Zemědělského muzea v Praze v rámci projektu „Paměťové instituce“. Tentokrát jsme navštívili s lektorem expozici Rybářství.
5.B – „Paměťové instituce“ Noemova archa a Národním muzeu v Praze
„Paměťové instituce“ Noemova archa a Národním muzeu v Praze
8AB Paměťové instituce – Lapidárium
Máme za sebou další z úspěšných exkurzí v rámci grantu Paměťové instituce. Tentokrát se žáci osmých ročníků vydali do Lapidária Národního muzea prozkoumat stavební slohy.
3.A – Husitské muzeum v Táboře
Husitské muzeum v Táboře
8AB a doba Národního obrození aneb Franta a Franta
Paměťové instituce
Žáci osmých tříd se s větřím či menším nadšením zúčastnili celodenního projektu zaměřeného na dobu Národního obrození a zejména osobnosti Františka Palackého a Františka Ladislava Riegra. Projekt propojuje dva granty – Paměťové instituce a Erasmus+ KA2.
6.B OBJEVUJE PŘÍRODNÍ KOUZLA A ZAJÍMAVOSTI
V úterý 20. 3. jsme si jeli zpříjemnit den do Národního muzea v Praze. Díky programu „Paměťové instituce“ jsme se podívali na výstavu SVĚTLO A ŽIVOT. Zde pro nás měli připravený komentovaný program ŽIVOT OD JESKYNÍ DO KORUN STROMŮ.
1.C, 2.C – „Paměťové instituce“ výstava Světlo a život
V pondělí 26. března jsme jeli na exkurzi do Národního muzea v Praze v rámci projektu „Paměťové instituce“. Tentokrát jsme navštívili s lektorem výstavu Světlo a život.
1.C,2.C,3.C – „Paměťové instituce“ – Národopisné muzeum (Vánoce)
Ve středu 20.12. jsme opět jeli navštívit Národopisné muzeum v Praze v rámci projektu „Paměťové instituce“, tentokrát jsme absolvovali program Půjdem spolu do Betléma.
Národní technické muzeum Praha, 5.D, 5.H
Dne 14. 12. 2017 jsme v rámci projektu “Paměťové instituce” společně s třídou 5.D navštívili Národní technické muzeum v Praze. Prohlídku jsme začali od základního patra, kde jsme obdivovali exponáty starých, dobových automobilů a lokomotiv.
8AB Technické muzeum (Paměťové instituce)
Máme za sebou exkurzi do Národního technického muzea v Praze. Rozhodli jsme se podívat na zoubek některým běžně používaným strojům a přístrojům a jejich proměnám v průběhu času. Výsledky jsme vložili do PADLETU a celou exkurzi jsme propojili s mezinárodním projektem Past Generations New Innovations.
„Archa Noemova“ aneb výuka v terénu
Úterní vyučování jsme si jeli užít do Národního muzea v Praze. Zde mají novou přírodovědeckou expozici ARCHA NOEMOVA. Tak jako na mytické arše i na výstavě jsme se setkali s nejrůznějšími živočichy z různých krajů světa.
7AB Za poznáním do muzea
Za poznáním do muzea
I žáci sedmých ročníků se v rámci projektu „Paměťové instituce“ vydali prozkoumat jedno z významných českých muzeí, tentokráte mířily jejich kroky do Národního muzea v Praze.
Národní technické muzeum Praha, 3.H,4.H
16.11. v rámci projektu „Paměťové instituce“ jsme s kluky a Sandrou ze 4.H a 3.H navštívili NTM v Praze. Než jsme vyřídili vstupní záležitosti, kluci a S si koupili suvenýry a pak jsme se věnovali prohlídce expozic.
2.A Paměťová instituce
Dne 21.11. 2017 jela naše třída 2.A na exkurzi do Prahy, a to do Národopisného muzea. Program se nazýval „Život našich pra, prababiček“.
Národopisné muzeum 1.A, 1.B, 1.H
Ve čtvrtek 16.11.2017 jsme si s dětmi udělali výlet do Národopisného muzea v Praze. Součástí prohlídky expozice „Na statku“ byla možnost vyzkoušet si dobové oblečení, výroba dožínkových věnečků z krepového papíru. Pro děti byla nejzajímavější prohlídka statku.
8AB Obratní obratlovci
V rámci grantu „Paměťové instituce“ se žáci osmých tříd vydali prozkoumat hlubiny říše obratlovců do expozice Noemova archa v Národním muzeu. Brzké ranní vstávání se vyplatilo.